tisdag 28 april 2015

Dividend Mantra släpper bok

Såg att en av mina favoritbloggare Dividend Mantra har kommit ut med en bok. Boken kostar 50 spänn hos Amazon och är ett omarbetat urval av hans tidigare blogginlägg.

Han har en inspirerande blogg där han väldigt utlämnande beskriver exakt hur han gör för att nå sitt mål att leva på passiva intäkter innan han är 40 år.

Jason har haft en mycket tragisk barndom i Detroit. Som om det inte vore nog så triggar ett arv i tjugoårsåldern honom att spendera så snabbt att han slutar djupt skuldsatt. Men han tar tag i sitt liv och sätter igång och jobbar hårt.

Då snackar vi inte svenskhårt som att stanna på kontoret ända till halvfyra på en fredag, utan hårt. Han har ett riktigt knegarjobb, men genom hög sparkvot och särpräglad envishet bygger han sakta men säkert upp sin utdelningsportfölj.

Trots diverse motgångar i livet och missunnsamhet från släktingar så fokuserar han stenhårt månad efter månad på att investera mer pengar i dividend growth-aktier. Vid 32 års ålder kunde han säga upp sig och istället jobba med exakt det han vill.

Då jag redan läst bloggen så förväntar jag mig inget nytt i boken, men jag köpte den ändå som ett litet tack för det han skrivit under åren. I hans blogginlägg My First Book: The Dividend Mantra Way  finns köplänkar för den intresserade.

-- Max

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar