måndag 12 mars 2018

Månadsrapport februari 2018

Februari är min sämsta utdelningsmånad, men det är OK. Det här är precis som när vattnet drar sig tillbaka på stranden. Snart kommer den stora utdelningsvågen dundra in!

Under månaden togs 4679 kr emot från främst Apple, Akelius och Global X Us Preferred ETF.

Månadens transaktioner
  • Köpt (korg av) kryptovalutor för €100 (effekt på årlig utdelning +0 kr)
Köpte inga värdepapper, eftersom Avanza fortfarande(!) inte har löst ETF-problemen.
 




Månadssparandet var 30 000 kr. Utgifterna slutade på 10 444 kr.

Frihetskvoten mätt över senaste året håller sig bekvämt över 100%, vilket innebär att utdelningarna täcker samtliga mina utgifter. Detta trots att jag stresstestat med bland annat två semestrar till Afrika, en resa inom Europa (där jag dessutom bjöd mitt sällskap på allt; resa, mat, drinkar, inträde osv), ett antal resor inom Sverige, en ny säng för 30 000 och så mycket datorprylar så att jag skulle få skämmas om jag räknade ihop det.

Hur mycket jag än sparkar och puttar på utdelningsmaskinen så fortsätter den att leverera över 100%, vilket känns ganska bra.

OK hörrni, tillbaks till Path of Exile. Spelet spelar sig ju inte av sig självt direkt.

-- Max

1 kommentar:

  1. Hej Max!
    Hade varit intressant och se vad du har för innehav i din portfölj. Du har inte funderat på att skapa en flik "portfölj"? :)
    Mvh Johan

    SvaraRadera