onsdag 6 juni 2018

Månadsrapport maj 2018 - 1 250 000 kr passerat!

Maj brukade vara min klart bästa utdelningsmånad, men efter att HM delade upp utdelningen når det inte riktigt upp till fornstora dagar. Föredrar dock utspridda utdelningar, så inga problem med det. Under månaden har totalt 68 354 kr tagits emot från HM, Kinnevik, Tele2, Kindred, Apple, Investor med flera.





Savanterna summerar snabbt och noterar att den ackumulerade utdelningen därmed precis har passerat 1 250 000 kr!

✓ Mottagit 1 250 000 kr i ackumulerad utdelning


Månadens transaktioner
  • Köpt 125 Investor A á 368,35 kr (effekt på årlig utdelning +1500 kr)
  • Köpt 80 st Sagax D á 27,50 kr i nyemission (effekt på årlig utdelning +160 kr)
Provade även att teckna mig utan företrädesrätt för Sagax D, men fick bara en (1) aktie.





Månadssparandet var 35 000 kr. Utgifterna stannade på mycket beskedliga 8458 kr.

Månadsutgifterna var det lägsta på flera år. Vet inte vad som hände där riktigt, men det föll sig så att jag jobbade ovanligt mycket under maj. Det är tydligen billigt att jobba! Fakturerade för 220 timmar, vilket blir drygt 7h/dag, inklusive helger. En sådan månad planerar jag att aldrig någonsin göra om, men det blir ett trevligt tillskott i sparkassan snart.

Får passa på att önska en trevlig nationaldag, kamrater! Skänker en extra tanke till hemvärnssoldater som idag och andra dagar drar sitt strå till stacken för att bevara vår sköra frihet och demokrati. När man tittar på vissa klipp får man verkligen lust att hoppa på igen. Tyvärr skulle jag ju dra upp snittåldern i insatskompaniet ganska rejält nu när man närmar sig 40. Det skulle å andra sidan vara en bra ursäkt för att verkligen ta tag i träningen. Död åt de röda! Framåt!

-- Max

5 kommentarer:

  1. Jag är ex utlandssoldat, tjänstgjort både på balkan och i Afghanistan. Jag blir 40 i år och kommer hoppa in i HV nu i år. Blir gött å röja lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Din kompetens kommer vara oerhört uppskattad.

      Radera
  2. Vad för utbildning har du och är det lätt att få jobb som systemutvecklare? Funderar på att gå datateknik inbyggda system eller datateknik mjukvaruutveckling och mobila plattformar. Vilket skulle du rekommendera?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla tre alternativ är bra! Jag jobbar inte med mobilutveckling, men det verkar skoj!

      Radera