torsdag 18 juni 2020

Månadsrapport maj 2020

Utdelningarna i maj stannade på 19 898 kr, jämfört med 54 959 kr förra året.



Månadens transaktioner
  • Köpt 800 st Resurs Holding á 34,46 kr
  • Köpt 450 st Prospect Capital á $5,43
Det blir ingen utdelning från Resurs Holding i år, men förhoppningsvis återupptas utdelningarna nästa år.





Månadssparandet var 25 000 kr och utgifterna 18 249 kr.

Flytten börjar närma sig och mina konton ekar väldigt tomt allteftersom jag överför pengar till Avanza inför tillträdet. Avanza har inte brygglån, så det blir en rejäl slant att ligga ute med tills jag får lägenheten såld.

Det ser ut som jag kommer få lägenheten såld, men tyvärr en bit ifrån rimligt pris, baserat på andra sålda lägenheter av samma storlek i min förening. När priserna gick ner var det många som precis som jag valde att vänta med att sälja. Det ledde till att det finns ett stort överutbud nu, vilket i sig trycker ner priserna. I mitt område kan köparna nästan välja en varsin lägenhet och budgivningen har svårt att komma igång. Nåja, det är alltid svårt att pricka toppen och jag kommer ut med en någorlunda bra vinst ändå.

Kamrater, ha en trevlig midsommar.

-- Max

12 kommentarer:

  1. Tjena!

    Vad ser du i resurs?

    Mvh Roadstar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Roadstar!

      Utdelningen är det tänkt när vi återgår till normalläge. Tog rygg på Petrusko.

      Radera
    2. Sedan knep jag dem rätt billigt. 30% upp sedan dess, men tanken var inte att sälja.

      Radera
  2. Hej! Hoppas man får se din årsrapport! :)

    SvaraRadera
  3. Vad har hänt.varför är det så tyst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Massa annat som stjäl tid! Sparandet tuffar på som vanligt ändå förstås.

      Radera
  4. Skulle vara kul med uppdatering!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag håller verkligen med. Det vore ju trist om jag inte ens hann göra en årsrapport för 2020 innan 2021 är slut.

      Radera
    2. 1 år är ju ofta för lite tid för att utvärdera en långsiktig investering så det är klart att Max nu tänker sig göra rapporter bara vart femte år!

      Radera